Mer om produkten

  • Bruksanvisning Diskmaskin DM 270 (4053 Kb) Ladda ner

Frågor och svar

Här har vi sammanställt alla frågor och svar som rör just din produkt. Listan fylls på kontinuerligt. Hittar du inte vad du söker kan du ta en titt i bruksanvisningen eller ringa oss på 0771-25 25 00 (vardagar 07.45-16.00) så hjälper vi dig. Du kan också skicka ett mejl direkt till service@cylinda.se om det gäller service- eller reservdelsfrågor eller till kundsupport@cylinda.se om det gäller produktfrågor, så svarar vi inom två arbetsdagar.

Garanti och reklamation

1 års garanti
Garantin följer Elektriska Hushållsapparat Leverantörers (EHL:s) garantiregler och gäller under förutsättning att felet inte har uppkommit genom olyckshändelse eller annat som inte omfattas av begreppet "normalt bruk". Eventuella reparationer måste vara utförda av Cylindas egen Serviceavdelning, Cylinda Service. Du måste även spara ditt inköpskvitto där datum för inköp samt inköpsställe ska framgå.

5 års garanti
Cylinda ger hela 5 års garanti på alla Cylinda Svanenmärkta tvätt- och diskmaskiner för hushållsbruk köpta fr.o.m 1 september 2008, samt från april 2010 även på tvättmaskinerna FT 446, FT 426. Garantin följer Elektriska Hushållsapparat Leverantörers (EHL:s) garantiregler och gäller under förutsättning att felet inte har uppkommit genom olyckshändelse eller annat som inte innefattas av begreppet "normalt bruk". Vidare måste eventuella reparationer vara utförda av Cylindas egen Serviceavdelning, Cylinda Service. Du måste även spara ditt inköpskvitto där datum för inköp samt inköpsställe ska framgå.

1 års frysförsäkring
Nu behöver du inte oroa dig för plötsliga strömavbrott som riskerar att förstöra maten i frysen. När du köper en Cylinda frys eller kombinerad kyl/frys har du möjlighet att teckna till ett års frysförsäkring som täcker värdet upp till 2500 kr på livsmedel som förvaras i frysen, från ärtor till älgstek. Tänk på att försäkringen måste tecknas senast åtta dagar efter inköpsdatum. Frysförsäkringen utfärdas av AON Sweden AB. Registrera din produkt och teckna försäkringen på AON:s webbplats. Direktlänk finns under "relaterade länkar" i menyn till höger.

Reklamation
Innan du reklamerar din produkt rekommenderar vi att du tar en titt under fliken Produktsupport. Där finns gott om tips på hur du själv kan hitta och avhjälpa eventuella fel. Skulle din produkt gå sönder inom ett alternativt fem år från köptillfället, beroende på vilken garanti din produkt har, gäller garantin (under förutsättning att EHL:s garantiregler uppfylls). Ring i så fall Cylinda Service på 0771-25 25 00 eller boka service här. Om produkten gå sönder när garantitiden gått ut kan du fortfarande reklamera fel du anser ursprungligt. För att reklamera produkten fyller du i vår reklamationsblankett och skickar in den till oss. Adressen står på blanketten. Observera att reklamation endast kan göras när undersökning och eventuella reparationer av din vitvara är utförda av Cylinda service.

 

 

.